سروش تجارت فروش اسانس، طعم دهنده های طبیعی، مارگارین، روغن چربی شیرینی آرد ،جوش شیرین ،آمونیاک و بکینگ پودر، بهبود دهنده نان
جوش شیرین

جوش شیرین می تواند با واکنش دی اکسید کربن با یک محلول هیدروکسید سدیم تولید شود. همچنین می تواند توسط فرایند سالوی (Solvay) تهیه شود که واکنش کلرید سدیم، آمونیاک و دی اکسید کربن در آب است.

بی کربنات سدیم، که معمولا به عنوان جوش شیرین شناخته می شود، تقریبا در هر آشپزخانه ای وجود دارد، جوش شیرین اسیدها را خنثی می کند، و در جذب بوها موثر است. همچنین در آشپزی کاربرد های بسیاری دارد.

گرما همچنین به خودی خود باعث ایجاد بی کربنات سدیم می شود که به علت تجزیه حرارتی، آزاد سازی دی اکسید کربن به عنوان یک عامل افزایش دهنده در پخت عمل می کند.

کاربردهای جوش شیرین

این ماده پر کاربرد، فواید بسیاری برای ما انسان ها  دارد. ما هر روز از صبح که برمی خیزیم با مسواک زدن از جوش شیرین استفاده می کنیم، در خمیر دندان ها از جوش شیرین برای از بین بردن ذرات غذا باقیمانده در دهان استفاده می شود.

ظهر وقتی بوی نان تازه در خانه می پیچید از این ماده ی سفید رنگ برای ور آمدن خمیر نان استفاده شده است. نوشابه ای که میخورید مقداری جوش شیرین در آن استفاده شده است. اگر بخواهید تنها بخشی از کاربردهای جوش شیرین در زندگی که روزانه با آن ها سر و کار دارید آشنا شوید. باید آن ها را در قالب یک کتاب منتشر کرد.

در زیر ما تعدادی از کاربرد های خانگی و مزایای بهداشتی جوش شیرین را برای شما گرد آوردیم.

جوش شیرین و پوست:

بی کربنات سدیم برای سوختگی های شیمیایی، پلاک دندان. برداشتن موی زائد، اگزما. نیش حشرات، ناباروری. التهاب در غشاهای مخاطی که در دستگاه گوارش قرار دارند. خارش پوست و مقعد ، پسوریازیس و… می تواند مفید باشد.

جوش شیرین و بیماری:

بی کربنات سدیم می تواند در پاکسازی روده. عملکرد ضعیف کلیه، سوء هاضمه. پتاسیم بالا در خون، احیای نوزادان. زخم معده. درمان بیماری های ناشی از اسیدیته بالا در بدن مانند سوزش سر دل و سنگ های ادراری استفاده شود.

جوش شیرین و پزشکی:

بی کربنات سدیم برای احیاء قلب، عملکرد ضعیف کلیه. جلوگیری از آسیب کلیه، احیا نوزادان، مسمومیت با سموم دفع آفات. جلوگیری از اثرات شیمی درمانی. شکستگی ماهیچه ها و ایجاد مایع در ریه ها ناشی از یک ماده شیمیایی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

 جوش شیرین و بهداشت دهان و دندان:

بی کربنات سدیم به عنوان یک عنصر در بعضی از دهان شویه ها استفاده می شود. این کار به عنوان پاک کننده مکانیکی روی دندان و لثه عمل می کند، تولید اسید را در دهان خنثی می کند و همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده برای جلوگیری از عفونت عمل می کند.

 

کاربردهای جوش شیرین در صنعت تولید کیک و کلوچه

جوش شیرین معمولا در خمیر استفاده می شود، مانند خمیر کیک، کلوچه و کوکی ها. در هنگام تماس با اسیدها و آب، گاز دی اکسید کربن را آزاد می کند و به این ترتیب خمیر را برای تولید محصولات نهایی آماده می کند.

جوش شیرین یک ماده ی غیر سمی است که عطر و طعمی از خود در محصول نهایی بر جای نمی گذارد. برای کوکی ها و کراکر ها، بی کربنات سدیم در ۰٫۵٪ -۱٪ وزن آرد اضافه می شود.

جوش شیرین در فراوری بیکینگ پودر نیز استفاده می شود.

از بیکینگ پودر نیز برای ور آمدن انواع کیک و کلوچه استفاده می کنند.

در صورتی که میخواهید در باره جوش شیرین اطلاعات بیشتری داشته باشید میتوانید با ما در تماس باشید.

لینک زیر را کلیک کنید تا به همه راه های ارتباطی با ما دسترسی داشته باشید.

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی سروش تجارت